Dobre Ręce

Stowarzyszenie Dzieciom Będzina

Kije w Dobrych Rękach

82879103_10216382690061792_2129526973850976256_n

Nordicowa Grupa „Kije w Dobrych Rękach” po krótkiej świątecznej przerwie wznowiła cotygodniowe treningi.

Pod okiem licencjonowanej instruktorki Eli Gębskiej, uczestniczki (bo to głównie kobiety), mogą realizować swoją systematyczną, sportową aktywność. To już drugi rok promowania zdrowego stylu życia i aktywności sportowej przez nasze Stowarzyszenie.

 

Zalety tej pięknej dyscypliny są niekwestionowane. Prostota, łatwość i bezpieczeństwo spaceru z kijami, umożliwiają uczestnictwo w nim osób z różnego przedziału wiekowego i różnej kondycji fizycznej, czyli praktycznie przez każdego. Każdy może znaleźć odpowiadające mu tempo marszu oraz postawić przed sobą indywidualny cel treningowy. Nordic Walking możemy uprawiać w każdym klimacie, w dowolnym terenie, na wszystkich nawierzchniach i co ważne – przez cały rok!

Chód z wykorzystaniem kijków jest nawet 40% bardziej efektywny niż bez nich. Dynamiczne, pełne rozmachu chodzenie z kijkami pozwala zdobywać kondycję oraz rozwijać poszczególne grupy mięśni, które normalnie są zaniedbywane – a zatem ćwiczyć całe ciało. Treningowi poddawane są praktycznie mięśnie wszystkich części ciała, a badania dowodzą czynne ich zaangażowanie na poziomie około 90%. Część ciężaru ciała jest skierowana na kijki, a zatem i plecy są w bardziej łagodnym położeniu i nie ma napięcia mięśniowego zwiększającego ryzyko kontuzji. Obciążenie stawów kolanowych i kręgosłupa z każdym krokiem jest o około 5 kilogramów mniejsze niż przy zwykłym marszu. Oznacza to, że w trakcie godzinnego treningu obciążenie na kolanach jest o 10-13 ton mniejsze, przy jednoczesnym trenowaniu wytrzymałości i efektywności. Każde w ten sposób stymulowane włókno mięśniowe pomaga naszemu ciału zachować witalność, szczupłą sylwetkę i zdrowie. Nordic Walking usprawnia różne mięśnie kończyn dolnych oraz prostowniki kończyn górnych, wzmacnia mięśnie górnej części tułowia i ramion, rozluźnia okolice barków, zwiększa ruchomość górnego odcinka kręgosłupa. Tętno łatwo wzrasta do poziomu, który utrzymuje serce i układ krążenia w dobrej kondycji. Przemiana materii podlega pozytywnej stymulacji, a spalanie kalorii jest o wiele intensywniejsze niż w trakcie biegania. Podczas Nordic Walking spalamy ok. 400 kcal/godz. (podczas gdy zwykły spacer ok. 280 kcal/godz.) co wpływa na redukcję zbędnych kilogramów.

Zapraszamy osoby chętne o dołączenie do grupy, w każdym czasie! Środy godz. 18.

18.01.2020